Veiligheidsavond Marlot

door | apr 16, 2014

IMG_0930Gisteravond was een bijeenkomst georganiseerd door de Vereniging Marlot om het onderwerp veiligheid goed te behandelen. Veiligheid is altijd aan de orde op de ALV maar slechts kort vanwege een volle agenda. Welnu, dus een speciale avond met als sprekers de politie, gemeente Den haag en natuurlijk ons nieuw bestuurslid Wouter Metz, die veiligheid in zijn portfolio heeft.

IMG_0932Het werd een levendige discussie met als hoogtepunt de presentatie van Dhr. Schouten die foto’s liet zien die hij dagen er voor in de wijk genomen had van risicovolle situaties. Er zijn situaties waarbij je je kan afvragen of bewoners wel geïnteresseerd zijn in de beveiliging van hun pand. Dhr Schouten had ook een tafel met spulletjes ingericht die na de lezing gretig aftrek vonden (tja, gratis…)

IMG_0935Over die interesse gesproken. Hoewel ‘De Stal” redelijk vol zat was de opkomst eigenlijk teleurstellend. Marlot kent zo’n 360 huishoudens. Oké, de Parkflat halen we eraf omdat die door Klaas Ruijg (het andere bestuurslid ‘veiligheid’) vertegenwoordigd is. Blijven 290 huishoudens over. Dan nemen we aan dat 10% daarvan verhuurd is of buitenlandse bewoners heeft die niet zijn gekomen. Blijven er 260 huishoudens over. Er waren zo’n 50 mensen aanwezig, waarvan 4 van politie en gemeente en sommige huishoudens waren dubbel vertegenwoordigd. Dat betekent dat er maximaal 40 huishoudens aanwezig waren, dwz ca 15%. Eén op de zes heeft enige interesse getoond. En dat zijn dan ook nog eens meestal diezelfden die ook op de ALV al een gedeelte van het verhaal gehoord hadden.